Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

ΣΤ / ΑΘΗΝΑ / ΙΟΥΝΙΟΣ 2011

ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
   Το 1ο Δημοτικό σχολείο Γουμένισσας πραγματοποίησε φέτος για δεύτερη συνεχή χρονιά τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα από 29 έως 31 Μαϊου. Καθώς η περσινή εκδρομή είχε ιδιαίτερη επιτυχία, όλοι οι μαθητές της φετινής έκτης τάξης ήταν βέβαιοι πως θα γινόταν και φέτος .
      Ένα θέμα βέβαια , και μάλιστα σε καιρούς δύσκολους είναι πάντα το οικονομικό. Είχαμε λοιπόν συζητήσει με τους μαθητές και συμφώνησαν, να δημιουργήσουν ένα «ταμείο εκδρομής». Να αποταμιεύουν δηλαδή χρήματα από τις γιορτές και τα γενέθλιά τους, από γιαγιάδες και παππούδες, από κάλαντα. Το 90 % των μαθητών πράγματι το έκαναν. Κάποια παιδιά έφεραν μάλιστα τα χρήματα, έτσι όπως τα μάζευαν  5-5 , 10-10 ευρώ. Διευκολύνθηκαν έτσι αρκετά οι οικογένειες από τη μια, αλλά και τα παιδιά είχαν ένα σκοπό.

Το επίκεντρο φυσικά της εκδρομής ήταν η επίσκεψη στη Βουλή. Το ραντεβού κλείστηκε από τον Ιανουάριο για τα τέλη Μαϊου όπως είπαμε. Κατόπιν δόθηκαν δηλώσεις στους γονείς για εκδήλωση ενδιαφέροντος, και αφού υπήρχε συμμετοχή, ξεκίνησε η συννενόηση με μουσεία και χώρους που θέλαμε να επίσκεφθούμε, με πρακτορεία και ξενοδοχεία.
  Δόθηκε η προκαταβολή από τα παιδιά (που ήταν τα μισά χρήματα και τους τονίστηκε ότι αυτή δεν επιστρέφεται) και λίγες μέρες πριν την εκδρομή δόθηκε και η συμμετοχή των γονέων, γιατί φυσικά συνόδευαν και οι γονείς  των μαθητών.
    Ξεκινήσαμε λοιπόν Κυριακή 29 Μαϊου στις 8.30 και η πρώτη μέρα ήταν ουσιαστικά μόνο η μετακίνηση, με δύο στάσεις.
Είχαμε δύο διανυκτερεύσεις. Το ξενοδοχείο μας ήταν στο κέντρο της Γλυφάδας, δίπλα στη θάλασσα, με θέα στη θάλασσα. Η περιοχή ήταν πολύ όμορφη και ήσυχη και αποδείχτηκε εξαιρετική επιλογή, μια που στο κέντρο της Αθήνας προέκυψαν στο μεταξύ τα γνωστά προβλήματα. Μετά την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο, όπου είχαμε δίκλινα δωμάτια (παιδί- γονέας) βγήκαμε στη Γλυφάδα για βόλτα, φαγητό, ποτό, ό,τι ήθελε ο καθένας.
       Δευτέρα πρωί, δεύτερη μέρα της εκδρομής μετά το πρωινό ξεκινήσαμε για Πέραμα για να περάσουμε απέναντι στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και να επισκεφθούμε την πολεμική φρεγάτα «Μπουμπουλίνα». Προσφέρθηκαν να μας μεταφέρουν με πλοιάρια του Πολεμικού Ναυτικού, και έτσι έγινε. Η φρεγάτα ήταν ένα πλοίο 130 μέτρων , με πλήρωμα 180 άτομα, που πήρε το όνομά της από τη γνωστή ηρωίδα. Ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία το 1981, και αποκτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό το 2001.     Αφού χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες των 15 περίπου ατόμων, μας έγινε μια εξαιρετική ξενάγηση και είδαμε το πηδάλιο, τα ραντάρ, τους υπολογιστές και τπυς χώρους διαμονής και εργασίας  του πληρώματος. Ήταν μια σπάνια και ξεχώριστη εμπειρία.

Το επόμενο ραντεβού μας ήταν στο Φλοίσβο του Φαλήρου όπου είναι αγκυροβολημένο το θωρηκτό «Αβέρωφ», το Βέλος και η τριήρης «Ολυμπιάς», όλα επισκέψιμα από το κοινό. Το θωρηκτό «Αβέρωφ» είναι πολύ καλά συντηρημένο, και τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα κανόνια αλλά και από τις συνθήκες ζωής και εργασίας του πληρώματος που σε καιρό πολέμου έφτανε τα 1200 άτομα. Ονομάζεται θωρηκτό γιατί είχε θωράκιση από ατσάλι, και καταδρομικό γιατί μπορούσε να ταξιδεύει με διπλάσια ταχύτητα από τα πλοία της εποχής του. Προστέθηκε στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό πριν από 100 ακριβώς χρόνια για να ενισχύσει τον απαρχαιωμένο ως τότε στόλο και δε θα ήταν υπερβολή αν λέγεμε ότι μόνο του απελευθέρωσε πολλά νησιά του Αιγαίου με το ναύαρχο Κουντουριώτη κυβερνήτη. Γνωστά πράγματα για τα παιδιά, αφού τα διδάχθηκαν στην Ιστορία της ΣΤ
 Δίπλα αγκυροβολημένο το Βέλος που παραχωρήθηκε από τις ΗΠΑ την περίοδο 1959-60 και που το 1973 με κυβερνήτη τον πλοίαρχο Νικ. Παππά κατέφυγε στην Ιταλία ως μια εκδήλωση αντίδρασης στη στρατιωτική δικτατορία στα πλαίσια του κινήματος του  Ναυτικού.
  Η τριήρης Ολυμπιάς κατασκευάστηκε το 1987. Τα κονδύλια διατέθηκαν από το Πολεμικό Ναυτικό. Το Σεπτέμβριο του 2004 λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό κόστος  συντήρησης και το μεγάλο αριθμό ατόμων που απασχολούνταν σ αυτην αποφασίστηκε η τοποθέτηση της τριήρους σε ειδικά διαμορφωμένο στεγασμένο χώρο.

Φύγαμε λοιπόν από το Φλοίσβο και αφού φάγαμε στο κέντρο της Γλυφάδας και μετά από μια ξαφνική μπόρα που μας δρόσισε, ξεκινήσαμε για Σούνιο το νοτιότερο άκρο της Αττικής που βρέχεται από τρεις μεριές από τη θάλασσα. Εκεί ορθώνεται ο αρχαίος ναός που έχτισαν οι Αθηναίοι για τιμήσουν και λατρεύσουν τον Ποσειδώνα τον πανίσχυρο θεό της θάλασσας. Είναι γνωστός ο μύθος για την έριδά του με την Αθηνά για την πνευματική ηγεμονία της αττικής γης και την ήττα του, αφού ο βασιλιάς της Αθήνας προτίμησε την ιερή ελιά από τα θαλάσσια άλογα. Επειδή όμως η Αθήνα ήταν πάντα άμεσα εξαρτημένη από τη θάλασσα η λατρεία του Ποσειδώνα βρήκε την κατάλληλη θέση να εδραιωθεί στην κορυφή του ακρωτηρίου του Σουνίου. Ο ναός του Ποσειδώνα ήταν εκπληκτικός, η θέα υπέροχη, επίσης η διαδρομή όλη δίπλα στη θάλασσα ήταν πολύ όμορφη. Το Σούνιο πραγματικά ενθουσίασε τα παιδιά.
  Μετά την επιστροφή μας κάναμε μια όμορφη βόλτα με το τραμ στη Γλυφάδα

Τρίτη πρωί τελευταία μέρα της εκδρομής και μετά το πρωινό αφήσαμε το ξενοδοχείο και ξεκίνήσαμε για το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού όπου είχαμε ραντεβου στις 10.30
   Εκεί, στο θόλο, ένα μεγάλο θέατρο εικονικής πραγματικότητας είχαμε τη δυνατότητα μιας διαδραστικής προβολής της ταινίας «Η Αθηνά στην αρχαία αγορά». Με οδηγό τη θεά Αθηνά γνωρίσαμε το ιστορικό παρελθόν της πόλης. Παρακολουθήσαμε την πομπή των Παναθηναίων, αθλητικούς αγώνες και συμμετείχαμε στη ανοικοδόμηση της Ποικίλης Στοάς. Εντυπωσιάστηκαν μικροί και μεγάλοι από το θέαμα.
  Η επόμενη στάση μας το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στις 12.30. Χτίστηκε για να στεγάσει κάθε αντικείμενο που έχει βρεθεί στον ιερό βράχο. Ειδικά στην τελευταία αίθουσα, που είναι ουσιαστικά ένα ομοίωμα του Παρθενώνα με τονισμένο το στοιχείο της έλλειψης των μαρμάρων του, αφού υπάρχουν εκεί αντίγραφα σε λευκότερο χρώμα. Είχαμε συνεννοηθεί με ξεναγό που μας συνόδευσε και στο βραχώδη λόφο τής Ακρόπολης όπου θαυμάσαμε τα μνημεία που αποτελούν μοναδικά αριστουργήματα της αρχαίας αρχιτεκτονικής και που αποδίδουν με τον τελειότερο τρόπο τον πλούτο τής Αθήνας στην εποχή της μεγαλύτερης ακμής της και το Χρυσό αιώνα τού Περικλή.
   Τελειώνοντας και περπατώντας την πεζοδρομημένη Διονυσίου Αρεοπαγείτου, και βλέποντας του στύλους τού Ολυμπίου Διός και την πύλη του Ανδριανού, φτάσαμε στην Πλάκα και το Μοναστηράκι για φαγητό, βόλτα, ψώνια. Το ραντεβού μας ήταν στις 6.30 στη στάση του μετρό στο Μοναστηράκι για να πάμε στο Σύνταγμα χρησιμοποιώντας και το μετρό για να έχουν τα παιδιά αυτήν την εμπειρία. Στη Βουλή μας περίμεναν στις 7.00.
  Φτάνοντας εκεί και αφού αφήσαμε τους γονείς να περιμένουν επειδή δεν επιτρεπόταν να μπουν μέσα και περνώντας μέσα από τους «αγανακτισμένους» μπήκαμε στο ιστορικό κτίριο. Περάσαμε σε μια αίθουσα όπου παρακολουθήσαμε μια προβολή για την ιστορία της Βουλής που ήταν αρχικά τα ανάκτορα του Όθωνα. Το κτήριο διατηρεί εξωτερικά την όψη που είχε το 19ο αι., αλλά στο εσωτερικό του έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές. Ξεναγηθήκαμε σε μία αίθουσα με αρχειακό υλικό, είδαμε το 1ο Σύνταγμα της Ελλάδας, φωτογραφίες, πορτραίτα και προσωπικά αντικείμενα σπουδαίων πολιτικών. Χωριστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε ένα παιχνίδι ερωτοαπαντήσεων.
  Κατόπιν μπήκαμε στην αίθουσα της ολομέλειας της Βουλής και από τα θεωρεία παρακολουθήσαμε μια συνεδρίαση για 20 περίπου λεπτά. Ο αντιπρόεδρος της Βουλής ανήγγειλε το Σχολείο μας και οι βουλευτές μάς καλοσώρισαν χειροκροτώντας. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία !!!!!!!!!